tisdag 13 oktober 2009

Dagens duktighet

Jag har ringt Mannov PR-byrå. Kortkort samtal men mycket positivt. Vad ska de säga, "nej din intresseanmälan vill vi inte alls ha, den kan du bränna?"

Men det är så viktigt att ha den där lilla personliga kontakten innan man skickar in. I alla fall är det så för mig. Höra en röst, hur den låter, om det verkar vara en trevlig människa som sitter där på andra sidan luren och som du hoppas ska bli din nästa arbetsgivare. Hon lät mycket trevlig, och framför allt välkomnande.

Jag tror jag skulle vara svinbra på pr-byrå. Framför allt med insamling och sammanställande av textmaterial. Hmmm, undrar om det finns såna där lite "bakom pr-människan"-tjänster?

I eftermiddag ska jag vara duktig igen, och imorgon ska jag skicka in några ansökningar till faktiska jobb.

PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar