lördag 1 januari 2011

2011

Kan man tänka sig. Nytt år igen. Nedräkningarna börjar idag.

19 arbetsdagar kvar.
1 dag till de börjar.

Exakt hur många dagar det är till den 22 februari eller däromkring vet jag inte, borde ju vara 31 + 22 ... men såna här små krabater kan ju titta ut lite när de känner för det, så man vet ju aldrig.

Tvättar pyttesmå kläder och fnissar när jag ser dem. Tänk att något så litet ska komma och bo hos oss och plötsligt vara del av en helt ny liten familj. Det är så konstigt att jag inte får in det i skallen.

Några speciella nyårslöften har jag inte, men jag vill vara mer tålmodig, tolerant och inte döma mina medmänniskor på det snabba onyanserade sätt som jag har en ovana att göra lite utan att mena det. Jag tror att jag själv kommer att må bättre av det, och kanske kan världen bli bara lite lite bättre.

Eller nåt.

Ett riktigt gott nytt önskar jag er alla i alla fall. Särskilt ni tre till fem själar som följer denna sorgesamt uppdaterade blogg :-)

Pöss på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar