torsdag 7 juli 2011

I pipen

Sommarens läsning. Frågan är om jag kommer att hinna med den.



Spill är bokcirkelboken, så den var jag tvungen att börja med trots att jag nog var mer sugen på Förgörelsen av Guillermo Del Toro. Härlig vampyrsplatterbok, andra delen i en trilogi. Spill verkar dock bra.

Heligt blod av Jonathan Hayes blev jag extra sugen på sedan jag redigerat följande bok av honom. Bra thrillerförfattare och bra översättning av Jan Risheden.

Min kamp har ju det snackats om så mycket att man liksom måste. Sen finns det väl vissa light-referenspunkter med egna familjerelationer så det blir intressant.

Tre apor och Yarden, tunna härliga små böcker som jag ser mycket fram emot. Särskilt Yarden som ju handlar om mitt kära Malmö.


2 kommentarer:

  1. Yarden ligger i min läshög också. Den har jag valt till min bokcirkel nästa gång. Är sugen på "Spill" - hur verkar den?

    SvaraRadera
  2. spill är finfin! mkt bra och även den en längtatill-bok. dock en aning svår att komma in i.

    /C

    SvaraRadera