måndag 12 november 2012

Utmaning TVÅ


Jag har bestämt mig nu, denna utmaning måste ge lite föda för själen nu när höstmörkret lägger sig allt tätare. Och lite själslig ansträngning också.

Lova att ha tålamod med mig och ursäkta eventuella klichéer och melodramer och pekoral och allt vad det kan heta. Jag är ringrostig och vet inte om jag någonsin var så bra på det.

Men här kommer det. En dikt ska jag skriva. En dikt om dagen till och med, i trettio dagar. För att göra det lite enklare för mig så får jag väl försöka skriva något som kommer ur känslan av just den dagen det gäller.

En stor del av utmaningen ligger faktiskt i att skriva något som jag känner mig bekväm med att andra läser. Jag har skrivit och skrivit i mitt liv, tre- kanske fyrahundra dikter (i vuxen ålder, tonårstiden kan nog räknas i tusental). Ett fåtal personer har läst. Det har liksom inte varit grejen med det hela, att bli läst. Så det känns utlämnande. Och spännande.

2 kommentarer: