onsdag 25 augusti 2010

Otacksam?

Men varför ska jag vara så tacksam egentligen? Jag är inte lämpad för detta.

Jag är så oerhört trött på detta nu. Uppriktigt sagt förbannad. Jag sitter av tid i en cell förklädd till kontor, med regelbundna rastningar i matrummet. Min hjärna slösas bort även här, på ett heltidsjobb! Ryggen värker efter åtta (nio) timmar i en ergonomiskt sett helt fuckad stol.

Hur kan det komma sig att de andra assistenterna har så mycket att göra medan jag har noll? Två eller tre uppgifter om dagen. Jag hjälper till lite här och där, ändå går tiden så låååångsamt. och har de andra mycket så är det ju inte heller bara att lämna över uppgifter, för då måste de ju förklara för mig.

EN vecka i månaden jobbar jag ihjäl mig, med fakturering, wohooo! Det här känns så outsägligt meningslöst.

Och jag kan inte gå hem, jag kan inte läsa, internet tar liksom slut. Att öppna upp ett word-dokument och skriva lite har jag försökt med flera gånger, men det är ett kreativt mörker som har lagt sig i min hjärna. Ingenting inspirerar ju här till något. När jag kommer hem är jag så trött av att göra ingenting att jag bara drösar ner i soffan och proppar i mig tv.

Mitt rent personliga läge i tillvaron tillåter mig inte heller att söka nya jobb just nu, för jag tvivlar på att någon skulle vilja ha mig. Så jo, visst är jag tacksam över att jag har jobb nu, men ändå...

Om någon har idéer om vad jag kan göra på jobbet när allt är dött, saker som inte syns så bra och som ändå håller hjärnan igång, så tas de tacksamt emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar