tisdag 6 september 2011

Bokenkät

Jag älskar fylla-i-grejer.


Senast köpta inbundna bok: Det kommer jag inte för mitt liv ihåg.
Senast köpta pocketbok: Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeldt
Favoritgenre: Romaner med udda intrig (t ex Kate Atkinson), och välskriven brittisk chicklit (Isobell Wolff, Anna Maxted)
Ultimata längden på en bok: Sisådär 250-300 sidor kanske, men en riktigt bra tegelsten kan också vara härligt. Direktkopierat svar från min källa :-)
Favoritbokhandel: Hittade en fantastiskt fin liten bokhandel i Williamsburg i New York, hette nånting Sugartown. Jag är inte någon bokhandelsfantast konstigt nog ...
Favoritbibliotek: Ja det får ju bli Malmö Stadsbibliotek
Favoritplats att läsa (i hemmet): I sängen.
Favoritplats att läsa (utanför hemmet): På jobbet (snyft)
Fem författare du alltid köper i inbundet format: Ingen
Bästa lässnackset: Något okladdigt och osockrigt (inget rullat i socker, helt värdelöst)
Bästa läsdrycken: Vatten eller vin
Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad
När på dygnet läser du helst? Dagtid, dvs inte när jag sover
Bästa bakfylleläsningen: Tjuvlyssnat
Bästa kollektivtrafikläsningen: Pocketböcker i allmänhet



Tack Västmanländskan: http://vastmanlandskan.blogspot.com/2011/09/en-bokenkat.html

1 kommentar: