måndag 12 september 2011

Jobben man kan

Jag förstod redan efter första urvalsveckan att jag inte skulle få det där jobbet. I andra veckan ringde jag för att få det bekräftat, och det var ju så att jag inte blivit en av de lyckliga, men jag tillade att de gärna fick ta en extra titt på min ansökan för jag tror verkligen att jag är rätt för jobbet.

Men nu har den anmälda tiden gått ut och jag har inte hört något mer.

Jag lovade mig själv att inte bli så besviken, och det har jag faktiskt inte heller blivit. Mest jaja, synd där, men det hade jag ju väntat mig.

Det som är riktigt nedslående är alltså inte att jag inte får jobbet i sig, utan tanken "om jag inte får ett jobb där jag har alla kriterier och kompetenser de söker, kommer jag få ett jobb alls?"

Det är ju sånt man kan ligga och fundera på när dottern väckt en klockan tre på natten.

3 kommentarer:

  1. Jo, du kommer få jobb. Man vet inte vad som händer bakom kulisserna... Jag tror att oftast anställer dom någon som någon redan känner på arbetsplatsen. Don't give up!

    SvaraRadera
  2. har sökt ett annat nu, även det ett jobb inom branschen. Där känner jag en, men ska bara ta reda på om hon vill boosta mig först.

    Och jag ger aldrig upp. Inte egentligen :-)

    SvaraRadera