tisdag 25 december 2012

Sjuk

Är inne på min fjärde vecka sjuk. Halsen värker och snoret rinner och hostan dödar mig lite extra varje natt. Nu har jag fläckar i halsen också.

Tror ni nån läkare har tid med mig? Nejdå, över telefon är diagnosen virus, virus och enbart VIRUS.  Så vet ni det.

Man vill bita ihop över helgerna. Skulle jag kunnat, om jag inte hade varit sjuk i tre veckor redan innan. Man har en del saker som skulle hunnits med. Det har jag inte hunnit.

Den tolfte januari ska vi åka jättelångt bort. Själva resan är klar men inget annat. Stress.

Jag orkar inte umgås med mitt för tillfället extremt mammiga barn. Dåligt samvete. Ilska över hysteriska skrikutbrott. Mer dåligt samvete.

Jag vill bara bli frisk. Stor sorgöver att inte vara frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar