tisdag 9 juni 2009

Välkommen!

Detta är min jobblogg. Jag är en positiv, välutbildad och kompetent kvinna i trettioårsåldern, som på grund av den ekonomiska krisen blivit av med drömjobbet. Ska nu utmana mig själv med att söka jobb som jag kanske inte trodde att jag skulle söka, kämpa för att hålla mig kvar i en bransch som jag älskar, samtidigt som jag ska hålla mitt sinne öppet för nya vägar, nya erfarenheter.

Idag har jag ringt till Sydsvenskan och frågat om redigeringsjobb, blev hänvisad till deras ansökningssida, så jag registrerade mig där. Visst är det bra att man kan synas på och bli kontaktad genom alla dessa jobbsajter, men det minskar den personliga kontakten på ett ganska sorgligt sätt tycker jag.

Jag har också pratat med en mycket trevlig kvinna på ett eventbolag, Hansen, för att höra mig för hur det går till i den branschen, en jag alltid varit intresserad av. Jag tror att jag skulle bli en grym projektledare för olika event. Blev där hänvisad till deras HR-avdelning, men har inte fått tag på någon där idag. På det igen imorgon!

Det tar en massa energi detta. Bara att ringa ett sånt här samtal gör mig helt dränerad. Jag koncentrerar mig så hårt att jag är helt slut efteråt. Som tur är kan jag ganska lätt bygga upp ny energi.

Nöjd idag: Har ringt en del samtal, tränat och startat bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar