fredag 12 juni 2009

vargtimmen

Låg vaken länge inatt. Vaknade vid tretiden och kunde inte somna om för stormen utanför... som håller på ännu. Värsta sommaren ever! HOPPAS att det blir bra väder snart.

Hur som helst låg jag och obsessade givetvis, som man gör. Allting känns värre just de där timmarna. Det spelar ingen roll hur mycket jag säger till mig själv att jag visst kommer hitta ett bra jobb som passar mig. Vid den tiden vinner vargarna, och de gillar det... ONT i magen.

Men det är klart jag kommer att få ett bra jobb så småningom. Det gäller att inte ge upp, att hålla humöret uppe trots en jävla massa traggande. Och det är inte farligt att vara arbetslös en sväng. Faktum är ju att jag förmodligen skulle få ut mer pengar genom a-kassa än ett halvbra jobb.

Tyvärr är det ju själva det faktum att ha ngt att göra som gnager. Trist att gå hemma. Särskilt om man inte kan få vara ute i DET VACKRA VÄDRET... suck.

Idag är det för dåligt väder för att anstränga sig. Jag tänker läsa en bra bok.

Nöjd idag: Skickar in en ansökan sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar