onsdag 19 augusti 2009

nya tag (eller "satan vilka trista rubriker")

igår ringde jag till en massa folk, eller ja tre, men antingen var det semester eller så svarade de inte.
Lämnade meddelande...

Nu har jag sökt ett jobb här på förmiddagen, men jag missade lite i proceduren, det jag trodde var mitt generella brev visade sig vara det specifika ansökningsbrevet till den tjänsten... detta var alltså via Proffice, som förvisso är en mer lättförståelig sida än Monster, men som får minus på att tekniken inte riktigt funkar. Jag var till exempel tvungen att "återställa" mitt lösenord på en gång för att kunna komma åt min profil. Bugg där.

Innan nästa vecka är slut ska jag ha ringt till Stabenfeldt och IMP. Jag känner att jag måste göra detta i etapper, man pallar inte mer än några få grejer om dan. det viktiga är att jag gör någonting varje dag som är jobbrelaterat.

Jag vet inte om jag ska ta tag och börja frilansa. Det ger inte mycket pengar och det är idiotiskt i sjukpenninggrundandeinkomstperspektiv, men det ger en mening åt livet. Dagen känns meningsfull.

Nu ska jag ut och hurta lite. Så att hjärnan kan suga åt sig lite endorfiner och pigga upp sig själv.

och så kommer jag bort från Paul Potts-maodören ovanpå. Men idag är det lite mer Metallica faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar