torsdag 22 oktober 2009

kan ingen bara hjälpa mig, för jag håller på att slösas bort

Jag försöker verkligen. Jag försöker vara positiv och tro på att det ordnar sig. Det är ju inte direkt som att jag är lat när det kommer till att söka jobb.

Men när magen värker och vädret är uruselt är det lite svårare. Jag vill bara skrika KAN INGEN BARA HJÄLPA MIG? KAN INGEN BARA TRO PÅ MIG, GE MIG ETT JOBB OCH LÅTA MIG VARA SÅ BRA SOM JAG BARA KAN? eller?

Jag HAR SÅ TRÅKIGT. Ingenting att egentligen träna hjärnan på. Krävs ofta yttre stimulans för att utmana sig själv, och jag kan ju säga så mycket som att den inte finns på stan, i affärer eller på caféer.

Ge mig några nya idéer, för jag sitter fast. Hur gör man för att få ett jobb? För det jag gjort hittills funkar bevisligen inte.

NOTE: detta är inte retoriska frågor. HJÄLP MIG!



Och en liten parentes till er få arbetsgivare som faktiskt söker människor: det är mycket trevligt att få en liten bekräftelse på att ens ansökan kommit fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar