onsdag 21 oktober 2009

Trygghetszonen

JA, så är det:

gör man saker på samma sätt får man samma resultat.

Men vad finns det för nya vägar för mig att söka jobb? Känner mig ibland oerhört fångad i ringa upp och skriva brev-träsket. Hur ska man göra för att få arbetsgivare att få upp ögonen för en, utan att behöva dö för det.

För nya saker är obekväma, det går inte på nolltid att bli världens säkraste på att gå fram och snacka. och känna sig som ett stolpskott. Jag är bra på att prata med folk, men situationen att vara arbetslös och behöva tigga och behöva hjälp är nedbrytande.

Jag behöver nya idéer, nya tankar, nya vägar. Hur sälja mig och på vilket sätt?

Det som krävs först är övning. Öva öva öva. Så att rädslan minskar.

Men igen: Arbetsgivare! Varför detta fokus på utbildning istället för erfarenhet och attityd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar