tisdag 15 december 2009

längtar

jag längtar så efter att prata med olika personer

jag längtar efter folks reaktioner på mig, hur små de än är, så att jag kan få nån sorts koll på min identitet igen

jag längtar efter att ordentligt formulera en åsikt

jag längtar efter att få veta vem jag är igen

längtar efter det i vår kultur så oerhört viktiga sammanhang, en arbetsplats, en plats att känna mig smart, behövd och professionell

den som inte sitter i den här situationen vet inte hur snabbt det går innan man känner sig helt identitetslös, utan talang och utan självförtroende

Vissa dagar är värre än andra, och det är idag det, och igår. Jag känner mig så försvarslöst isolerad.

2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns :( För tillfället har jag ett vikariat, men det tar slut- som alla de andra och då ska man skicka miljoner ansökningar och vara hurtig och käck.
    Jag hoppas att det löser sig för dig snart. Passa på att hitta ny hobby. Knyppling? Styrketräning? Hundvakta? Skrubba lägenheten skinande ren? Besök alla släktingar som gått i pension? Engagera dig i frivilligarbete?
    Det ordnar sig! *övertygad*

    li la

    SvaraRadera
  2. Här kan du roa dig en stund ;)

    http://www.thefreedictionary.com/

    li la

    SvaraRadera