onsdag 9 december 2009

utmaningen i att bryta mönster

Jag försöker skriva om mitt cv.

Från att ha varit en meritförteckning rätt och slätt försöker jag göra som min lärobok säger och skriva mer utförligt om mina kompetenser. Jag har alltid tyckt att det skriver jag ju så bra i själva ansökan, men det finns tydligen en poäng i att ha med det på cvt... frågan är om också jobbcoachningen ska med... det borde ju faktiskt nästan ha viss utbildningsstatus...

är så inne i ansökningar och cv nu så jag har inte ens ätit frukost idag... en liten parentes.

jag gör dock en liten avvikare från bokens ibland ganska underliga råd och fortsätter att ha min kronologiska redovisning av arbeten, men med lite förtydliganden av arbetsuppgifter och kompetenser som jag fått under de två senaste jobben, de som faktiskt gett mig relevant kompetens. Kan det vara smart? hmmm, jag vet inte.

Sen ett stycke om mina främsta kompetenser, samt ett litet stycke om mig personligen. Det är riktigt svårt detta, jag känner mig som en skrytmåns som bara hittar på flashiga formuleringar... men jag kan ju faktiskt allt det där jag skriver.

Jag behöver tips och råd här känner jag, inte bara av en bok utan av människor. Har någon något bra exempel på cv som funkat?

Annars har det i alla fall hänt något, jag blev kallad på intervju i måndags och var där igår. Även om det skulle ta stopp här så ska jag se det som en erfarenhet, och vara tacksam för att allt inte står still. Jobbet är på CDON, och verkar kanske inte helt vara vad det gav sig ut att vara i annonsen, men fortfarande mycket intressant och verkar kul. Nya erfarenheter ger nya och större kompetenser.

Inte ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar