lördag 19 december 2009

plugg?

jag har anmält mig till sen antagning för några fristående kurser i marknadsföring och marknadskommunikation.

Min a-kassa tillåter nämligen att jag studerar på deltid (detta är dessutom distans) om jag:

...söker och kan ta heltidsarbete
...är beredd att avbryta mina studier om de skulle hindra mig från att ta ett arbete
...och studierna inte hindrar mina kontakter med arbetsförmedlingen

Känns som om Ams borde uppmuntra distans/deltidsstudier om de vill få ut folk i jobb. Varför får man ingen info om sånt här?

Varför ordnar inte AF Kultur nätverksträffar? och om de gör det, varför är det något jag måste ta reda på själv... för i ärlighetens namn har jag inte kollat. Men jag borde få ett månatligt mail eller nåt: kolla var vi har fixat, kom och prata med andra deppade kulturarbetare och vältra er i ert gemensamma missmod!

Ok, jag hoppas i alla fall att en kurs eller två under våren kan hjälpa mig att få lite mening och mål i saker.

hoppas jag kommer in...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar