fredag 18 september 2009

gah!

en otroligt låg vecka med stress, oroliga tankar och mardrömmar. Sånt där hjärnan inte har tid med när den är upptagen med att sköta ett jobb på dagarna. Men med underbara vänner och familj så har det ändå varit uthärdligt.

Sökt tre jobb, två på ABF, som jag inte kommer få för jag tror inte att jag var tillräckligt politisk i ansökningarna, dessutom har jag aldrig arbetat i förening eller som förtroende vald, utom en tid som ordförande och sekreterare i bostadsrättsföreningen då. Jag är bra ändå.

Ett översättarjobb åt ett företag i Gbg. Men det är på distans och tillfälligt. Man är inte anställd.

idag har jag hittat ett jobb som verkar riktigt kul faktiskt, men har det lilla problemet att det ligger i Sthlm. Alltid detta! Sveriges intressanta jobb, sprid ut er! Jag slängde iväg några frågor och får väl fila på ansökan i helgen.


1 kommentar:

  1. Hua, det är inte lätt. Känner så väl igen det. Med tanke på förutsättningarna är jag åtminstone tillfälligt "nöjd" med att ansvara för hemmakontor och Ordning & Reda på Å City, men nog längtar jag efter det där förlagsjobbet ...

    En tuff bransch och inte är det direkt lättare nu, även om konjunkturen så smått börjar vända faktiskt. Skulle man väl få ett någon dag, ja då blir det väl till att ta sitt pick och pack mot huvudstaden ... i princip allt är ju där i förlagsväg. Nåja. Det ska nog ordna sig för oss båda. =) Du har ju iaf samlat på dig en beskärd del nu av den där så nödvändiga erfarenheten. Så, hang in there! =)

    SvaraRadera