lördag 2 januari 2010

nu är det nytt år (...)

jag sökte fyra jobb i mellandagarna, hoppas höra något från något av dem innan det nya året blivit för gammalt.

bara något litet knyst funkar bra. om så bara att det inte blev något. jag vet inte hur många ansökningar jag skickat ut (till annonserade jobb alltså, där de borde veta bättre) och inte fått en enda liten bekräftelse på.

ja ... 2009...

stress. blir av med mitt fantastiskt roliga jobb och en massa nya fina människor i ett svep. arbetslöshet, ensamhet och dåligt självförtroende ...

å andra sidan ... underbar semester i Thailand, jag är tillbaka i Malmö där jag trivs så bra, Elin fick en fin pojke, hade en underbar sommarsemester i Åhus, blev friad till och gift bara två månader senare med världens underbaraste, åkte på fantastisk resa till NY, Malin fick två fiina pojkar, Signe växer och blir sötare och sötare och smartare och smartare, fin och snöig jul och jättefina familjen och fina klapparna och allra sööötaste katten, vänner, god mat ...

livet livet, hur kan det vara så att jag tycker att det negativa har övervägt... det syns ju tydligt att det positiva står som segrare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar