söndag 7 augusti 2011

Dag 25: Den karaktär jag bäst kan relatera till

Utan att grubbla för mycket på detta, så säger jag Gittan. Särskilt i "Gråvargarna".

Hon vågar inte, ställer sig lite utanför och betraktar, men är modig inombords, och har ett rikt inre liv.

Nu är det kanske inte riktigt så längre med mig, jag tycker nog jag är hyfsat modig även när andra ser mig, men Gittan talar till mig på många känslomässiga plan.
Jag känner igen mig som liten, och även nu, när min fantasi fortfarande springer iväg med mig på äventyr. Jag var alltid lite feg, men visste att jag nog kunde. Det var bara det att jag absolut inte ville göra bort mig. Mina teckningar och ssgor jag skrev för mig själv var dock alltid fulla av äventyr och mod.

Och jag ville absolut inte tävla. Tävling var döden. Ångestfyllda skolmästerskap och fruktan för distriktsmästerskapen, då man skulle in till stora staden Skara och göra bort sig inför stadsungar. Hu.

Gittan är min hjältinna!

(Skara har ca 10 000 invånare i staden.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar