fredag 26 augusti 2011

Jag har sökt ett jobb ...

... som jag verkligen vill ha.

Och de jobben brukar det gå sådär med för mig nuförtiden. Senast jag fick ett jobb jag ville ha var det på Schibstedt. Det var alltså 2008.

Sen dess har det varit si och så, visst var det ett helt ok jobb jag hade senast, men inte var det drömmen.

Jag blir alltid lite skrockfull när det gäller sånt här. Det är nog bäst att inte säga vad det är till för många människor för då kanske jag inte får det. Sen finns ju den aspekten att man kan råka tipsa någon också och de kommer och snor det rakt framför näsan på en också. Får icke ske! Även om jag inte får jobbet så ska alla ha klart för sig att innan ngt är klart så är det mitt jobb.

Jag hittade det igår och ansökningstiden går ut snart snart snart. Jag blev helt stirrig och Thomas var inte hemma så jag var tvungen att ringa syrran (och hennes man) för att lugna ner mig. Sen var jag tvungen att ta en GT.

Mitt problem är att jag tar ut saker i förkott, i mina tankar hör jag mig själv sitta på intervju och diskutera när jag ska börja och så vidare ... Och så blir jag besviken sen när jag inte ens blir kallad.

Så:
* det är skönt att det iaf dyker upp såna här jobb att söka då och då
* jag har gjort mitt bästa och skrivit en kick ass ansökan

Så stannar vi där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar