torsdag 11 oktober 2012

30 dagar - Dag 10 och 11 Herregud! och Jacka

Igår var jag inte hemma mycket så det blev inget slängt. Det betyder två saker idag.

Jag rotade lite i mina lådor och herregud, vad. mycket. skit. man. bara. har. liggande. Kvitton, tomma lypsyl, urgamla tuggummin, uttänjda hårsnoddar bla bla bla blärgh. Rätt äckligt.

Och jag hittade tre gånger så mycket i intet ont anande lådor.

Dessutom har jag varit uppe på vinden och hämtat ner vinterjackor, och sedär, en styck jacka jag inte använt på säkert tre år. Jag ställer mig oftare och oftare frågan varför man behåller, någonstans inom sig vet man ju att man inte kommer använda igen av olika skäl.




En annan sak som det här projektet gör med mig är att jag (som redan innan var rätt snål och eftertänksam inför köp) blir ännu snålare, och mycket mer fokuserad på kvalitet. Kläder t ex, jag vill ha klassiska snitt och så mycket omönstrat som möjligt. Och kanske kostar det lite mer, men jag kommer i alla fall att ha tänkt ordentligt innan, för effekten är också den att jag inte handlar alls.

Nu låter det som om jag har hållit på med detta i flera månader, och fått fantastiska insikter, men jag har haft en period av mkt ströshoppande för att hitta på ett passande ord. Nytt jobb har krävt nya kläder m.m. Och sen blir tiden lite annorlunda när man är så fokuserad på något. Lite mer fokuserad den också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar