tisdag 9 oktober 2012

30 dagar - Dag 9 SKOR

Det svider en del. Skor är, förutsägbart nog, något jag har väldigt svårt att göra mig av med.

Efter en inre strid lyckades jag ändå sålla ut hela sju par, varav fem hela och två i stort sett oanvända.

De som kan åker direkt till Husie församlings loppis och hjälporganisation, de andra i soptunnan.

Jag tänker att jag nog skulle kunna hiva fler. Det skulle jag definitivt. Det är helt otroligt, jag vet faktiskt inte ens hur många par jag har. Jag vet ungefär hur många jag använder i vardagen. 2 par/säsong regelbundet.

I övrigt känner jag att det blir lättare och lättare att slänga/rensa. Bara jag kommer på vad jag ska slänga. Sentimentaliteten kring prylarna försvinner. Men lite farligt kan det vara och jag får tänka mig för ibland. Lyssna på magkänslan om den säger stopp. Men det har blivit ganska uppenbart vad som mest är utfyllnad i livet och vilka prylar som har betydelse. Den senare gruppen är långt mindre än den andra. Ändå behåller jag alla trettio champagneglasen. Längre än till en liten tankenosning har jag inte kommit.

När sjutton kommer jag bjuda trettio pers på bubbel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar