söndag 8 januari 2012

2011



Jag hittade denna hos Västmanländskan. Har jag inte nämnt det förut (fast det vet jag att jag har) så älskar jag sånt här.


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Hundratals saker, som alla har sitt ursprung i att jag blev mamma.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Sysslar inte med nyårslöften.
3. Fick någon du känner barn?
Ja många, bland annat min kusin.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.
5. Vilka länder besökte du?
Sverige och Danmark.
6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Sovmorgnar och lästid. Och ett roligt JOBB!
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
22 februari, då kom Elvira
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att få älska något så underbart
9. Vilket var ditt största misstag?
Det vet jag inte. Massor av småsaker.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Ha! MAM-flaskorna!
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Lunch, fika och Elvira
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Ett intresse från en eventuell arbetsgivare, Elviras utveckling
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag har varit hejdundrande frisk. Lite snuva kanske. Är mycket tacksam.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
Tiden att hitta ny musik var begränsad, men First Aid Kit upptäckte jag. Annars Min Mask och Kråkbegravningen av Jojje Wadenius, om och om igen sjungna för Elvis.
15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?
Det har varit upp och ner med känslorna, mycket positivt blandat med mycket stress. Men jag har nog mått ungefär som tidigare, men med lite annat fokus.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Fortbildning, aggressivt jobbsökande.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
TV-tittande.
18. Hur var din julafton?
Snölös och alldeles underbart vanlig. Och Elvis första!
19. Blev du kär?
På julafton?
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Säkert nåt på Svt. Svt är bäst. Grey's Anatomy borde gå på Svt.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Jag hatar ingen. Jag hatar att bokbranschen inte är mer utbredd i Skåne.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
One Day, eller kanske Just Kids. Jag har inte så mycket att välja på känns det som, med bara 25 lästa.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Om frågan syftar till musik som jag har upptäckt under året så hänvisar jag till fråga 14.
24. Önskade du dig något som du fick?
Vi fick ju Elvis. Och så fick jag muminmuggar.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Ja, denna.
26. Vilken var årets bästa film?
The Kings Speech.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
En vanlig dag men med lite presenter.
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
gamla vänner, och så några nya trevliga vänner.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Tajta jeans, linne och något löst, tunt och flygigt över. Boots till det. Eller klänningar i raka modeller. Boots till det.
30. Vad fick dig att må bra?
Min man, Elvira, Jossan och då och då lite (för mycket) choklad.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jag blir bara sugen på choklad. Och min man.
32. Vem saknade du?
Det låter lite konstigt kanske, men ibland kunde jag känna att jag saknade mig själv ... (rakt av kopierat från Västmanländskan. Jag tycker inte det låter konstigt alls)
33. Vilken var din bästa månad?
Svårt. Juli kanske med semester och så, eller september som var fin och jag åkte på bokmässan på egentidssemester.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Jag önskar att jag inte tappade tron på mig själv och min förmåga så ofta.
35. Hur kommer 2012 att skilja sig från 2011?
Förhoppningsvis får jag jobb.




Jag vet inte varför det blir så här, jag orkar inte fixa till formateringen. Jag är lat. Det var jag även under 2011.

2 kommentarer:

  1. Gillar också listor, så jag snor den (såg en liknande men denna var roligare)! :)

    SvaraRadera
  2. Nej, den kanske inte är så konstigt det där med saknaden.

    SvaraRadera