onsdag 11 januari 2012

Kategoriserad

Jag och Jossan fick vår hipphetsfaktor bestämd häromdagen.

Vi var ute och kollade lite kvarvarande rea och hamnade på Aplace på Davidhallsgatan. Där hittade jag (på deras fortfarande bra rea) en superfin blus, en riktigt klassisk, en man kan ha länge. Mini for many, stod det på etiketten. Och det var schysst pris, iaf för en sån bra blus, för jag skulle inte kalla det fynd.

I alla fall ...

I kassan frågar Jossan försäljaren: Mini for many, vad är det för märke? Varpå han svarar att det är Minimarkets lite billigare märke (han ändrade det snabbt till "mer prisvärt"), men att de ska sluta med det och integrera det i den vanliga kollektionen.


Ahaaaaa...


***

För er andra ignoranter/okunniga/ohippa/HM-junkies som också hade väntat er ett annat svar kan jag berätta att: Minimarket är ett svenskt märke som började som en butik 2006. De har sedan vunnit en massa priser och säljs i hela världen. Mer om dem kan man läsa här.

Jag måste också tillägga att Jossan är mycket mer hipp än jag och kan massor om miljövänliga märken och sånt därnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar